Razmišljanje o napredku

Razmišljanje o napredku

Postati celosten

Ena izmed najtežjih nalog vsakega posameznika je vzpostavljanje zdravega in funkcionalnega občutka o sebi. Velika razlika je med tem, kaj mislimo, kako smo, in kako smo v resnici. Šele po vajah, vsej slišani teoriji in povezovanjem s svojim zavedanjem, izkušnjami in napakami, se zavedam, kaj je funkcionalen in zdrav občutek o sebi.

Prepogosto živimo zaradi pomankanja časa preveč izven sedanjosti in naša zavest, kljub opozorilom telesa, ne ve, kaj je za nas zdravo. In ko se ravnovesje že vzpostavlja, zaradi preveč stvari, ki jih v tistem trenutku še ne znam urediti in uskladiti, hitro zapadem v prejšnje podzavestno razmišljanje in ravnanje. Pomembno pa je, da se tega zavem in zavedno zopet urejam.

Opažam, da vse hitreje zaznam, kdaj simpatikus postaja aktivnejši in se že ob prvih znakih prek dihanja in poznavanja razlogov dokaj hitro umirim. Če to storim dovolj zgodaj, se telo povsem umiri. Če pa pride presenečenje s prevelikim pritiskom, pa po starem. Tako npr. pri odločilnih sestankih, pogovorih nisem mogla jasno misliti in najti pravih rešitev. Prej se nisem zavedala, da je moj limbični sistem v strahu pred pravilno odločitvijo ponorel in zavestnega razmišljanja ni bilo. Sedaj je lažje, včasih še sama sebe presenetim nad idejo.

Opažam, da delujem v ciklusu. V predmenstrualnem obdobju je manj energije, več premlevanja, večkrat občutek žalosti. Za mano je čas velikih nihanj, notranjih odločitev-mišljenja. Še vedno imam občutek, da je telo minimalno v simpatičnem sistemu, tudi ko ni potrebno. Čeprav mi ljudje okoli mene pripovedujejo drugače?

Vedela sem že kar nekaj o  amigdali in hipokampusu iz vaj TRE ali pa EFT. Nikakor pa nisem našla poti dobre regulacije in zavestne kontrole. Pri vajah sem se nezavedno preveč obremenila in vzorec groze se je ponavljal in ponavljal. Šele ob  ponavljanju AEQ vaj in boljšem občutenju sebe se bolj zavedam, kaj je prav zame. Prav vaje dihanja in občutek groze in kakšni občutki so mi pripomogli k umirjanju.

S prepoznavanjem podzavestnih vzorcev lahko vplivam in spreminjam trenutno življenje. Zdaj vem, zakaj sem toliko tega potlačila: vse za ljubi mir. Zakaj mi pravijo, da sem kot mediator, da umirim in uskladim situacijo? Za dobro drugih potlačim svoje misli in želje. Prav tu čutim, da zdaj lahko bolj sproščeno izrazim svoje misli, želje, poglede.

Moja leva hemisfera niti ni vedela za desno. Vse  sem si razlagala logično, sistematično, predelovala argumente le na razumski ravni. Šele z AEQ vajami® več pozornosti dajem čustvom, mislim, dojemanju zunanjega in notranjega sveta, kar pa prinaša kompleksnost mišljenja in delovanja. Vedno sem se čudila, kako imajo nekateri šesti čut, predvidijo dogajanje in se dobro odločajo. Prek navpične povezanosti čedalje bolje zaznavam telo, prek vodoravne povezanosti pa se jih zavedam, jih lahko izražam. Bolje se zavedam počutja, želja in čemu nisem naredila koraka naprej. Ko sebe dobro občutim, tudi druge membrane zaznavam bolje. Tako sem mirnejša, odločitve so zavestne, zadovoljstvo z življenjem večje. Šele ob povezavi obeh hemisfer se povečuje naše znanje in zmožnosti, da skozi zavestno spreminjanje sedanjosti lažje in natančneje dosegamo željeno prihodnost.

Nejasna komunikacija znotraj nas samih vodi v napetosti in entropijo. Telo nas na to opozarja z nelagodjem, bolečino in boleznijo. Šele s povezovanjem in kontrolo navpične (čutenje) in vodoravne povezanosti med vajami in po njih (opis občutkov in čustev) se začne združevanje zavednega in nezavednega, spreminjanje navad in širše, fleksibilnejše razmišljanje.

Preizkušnja napredka je bil pohod 100 kilometrov v treh dneh s skupino. Pozorno  sem opazovala odločitve in vzorce delovanja. Opazila sem, kako sem v iskanju navigacije, odločitev glede na vreme in odrejanje počitka razmišljala drugače (hitreje in smiselno), jasno povedala svoje mnenje in argumente. Z opazovanjem sem korigirala ritem hoje, dolžino koraka, gibanje medenice, sledila sem, koliko je zame ravno prav, kje se pojavlja več napetosti in zakaj. Težak nahrbtnik precej spremeni gibanje prsnega koša in ramen. Bila sem brez žuljev in bolečin ter polna energije.

Marinka, Cerknica

 

Preberite še:

Ena izmed najtežjih nalog vsakega posameznika je vzpostavljanje zdravega in funkcionalnega občutka o sebi. Velika razlika je med tem, kaj mislimo, kako smo, in kako smo v resnici. Šele po vajah, vsej slišani teoriji in povezovanjem s svojim zavedanjem, izkušnjami...