Erik Mlinar, Učitelj AEQ metode 2. stopnje – Pot iz mreže senzrno motorne amnezije

Naše mišljenje je tisto, ki ustvarja naše občutke in dejanja. Ti pa definirajo naše rezultate. Stopnja SMA je odvisna od kronične zakrčenosti mišic, ki izvira iz čustvenih vzorcev in vedenjskih navad. Za znižanje SMA je potrebno usmeriti pozornost, čas in energijo v opazovanje naših misli in njihovem  prenosu v besede in dejanja.

Pri močnejših kroničnih mišičnih zakrčenostih in SMA je potrebno spremeniti vodoravno in navpično povezanost znotraj some. Treba je spremeniti tonus v telesu ter mišljenje v umu. Da lahko tako postopamo, moramo analizirati trenutno stanje. Vprašamo se zakaj imamo določne misli, ki nam potem ustvarjajo trenutne okoliščine. Če smo z njimi zadovoljni, potem verjetno nimamo kroničnih težav in SMA. Če pa z njimi nismo zadovoljni, potem moramo oceniti ali so misli, ki so privedle do neželenih dejanj in okoliščin usklajene s trenutnim stanjem, ali pa so arhaične in nimajo nobene veze s sedanjostjo.

Naše trenutne okoliščine torej odsevajo naše misli in povejo veliko o nas. Treba jih je pogledati in oceniti trenutno stanje. Če temu usmerjamo pozornost, lahko okoliščine s pomočjo misli izboljšamo ali vzdržujemo, če smo z njimi zadovoljni. Smo tisto, kar mislimo. »Misli postajajo naše besede, besede postajajo naša dejanja, naša dejanja postajajo naša usoda.« Tako lažje razumemo zakaj nekaterim uspeva vse v življenju, gre jim kot po maslu, kot radi rečemo. Nekoga drugega pa vedno doleti smola oz. mu okoliščine niso naklonjene in je rojen pod nesrečno zvezdo.

Kar sejemo, to žanjemo. Naše trenutno stanje je posledica preteklih mišljenj. Prihodnost si kreiramo sami in jo lahko spremenimo. AEQ vaje nam pomagajo izboljšati usklajenost mišic. Boljše čutenje in nadzor nad telesom, nam omogoča boljše čutenje in nadzor nad mislimi in spoznavanje vpliva čustev na počutje ter usklajenost čustev s trenutnim stanjem. Tako kot imajo mišice lahko pretiran tonus, ima tudi um lahko pretirane čustvene odzive ali nasprotno preveliko čustveno otopelost.

Za izhod iz krempljev SMA je potrebno vložiti energijo. Brez viška energije, trajne spremembe niso možne. Torej ob preveliki potrošnji energije, trajne spremembe niso možne, zato je potrebno zmanjšati njeno porabo. Le ob zmanjšanju energijskega kredita, lahko gremo v nove investicije in spremembe. Količina energije, ki jo imamo na voljo za spremembe, je omejena s količino energije, ki jo lahko v enem dnevu pridobimo iz hrane in lastnih zalog skozi prebavo in presnovo, ter usmerjanja pozornosti okolja v nas. Neracionalna poraba te omejene energije vodi v nezmožnost spreminjanja in tako ostajamo ujeti v enakih okoliščinah. Onemogoča nam zorenje in dviganje modrosti skozi zavestno izboljševanje.

Proizvodnja energije skozi dihanje in metabolizem, ter poraba te energije skozi gibanje, so osnovne življenjske funkcije. Količina energije in njena poraba, zaznamuje odziv posameznika na življenjske situacije. Več kot ima oseba energije namenjene za učinkovito gibanje in izražanje, bolj učinkovita je v življenju. Kvaliteta življenja je odvisna od razmerij med umom, telesom in energetskimi procesi v telesu. Funkcionalna povezava v celoto med umom in telesom, je osnova AEQ metode.

Um in membrana vplivata en na drugega. Naše razmišljanje vpliva na naše počutje in naše počutje vpliva na naše razmišljanje. Ta povezava ima zavestni in podzavestni nivo, na katera vplivajo energetski procesi. Ko se počutimo dobro in imamo dovolj energije, delujemo, se gibamo in držimo povsem drugače kot ko smo utrujeni, brez energije in depresivni.

Zelo popularno je prepričanje »vse je v glavi«. Vendar v resnici membrana bistveno bolj vpliva na um, kot um vpliva na membrano. Razlog je v veliki porabe energije s strani membrane, zato lahko na um vpliva hitro in močno. Medtem pa um porabi le desetino vse razpoložljive življenjske energije in na membrano vpliva počasi in z dogovorom.

Večja kot je zakrčenost in mišična napetost, manj je razpoložljive energije za spremembe in dvig kvalitete življenja. Ker je čas entropičen, je naravna posledica staranja trdost in zmanjšanje življenjske energije. Zato je pomembno, da se vseskozi spreminjamo in  postajamo čim bolj učinkoviti.

Tudi vsak stres v telesu povzroči napetost. Ta nam pomaga iti v akcijo in rešiti situacije, ki nas spravljajo v stres. Ko razrešimo take situacije, se stres odpravi in porabi energija, ki jo je napetost povzročila. Tako delovanje je pravilno in učinkovito. Težava pa je, ko pride do kroničnih mišičnih napetosti. Takrat se napetosti niti ne zavemo ali jih ne znamo ustrezno razrešiti. Tako stanje nam zmanjšuje razpoložljivo življenjsko energijo in nam otežuje gibanje ter razmišljanje. Zmanjša nam spontanost in kreativnost samoizražanja. Nujno potrebno je zmanjšati in odpraviti kronično mišično napetost, če se želimo počutiti žive in čustveno stabilne.

Pri tem nas ovira SMA. Vendar s pomočjo vaj AEQ metode lahko povečamo zmožnost zavedanja napetosti in sposobnosti zavesti, da spremeni signale do mišic in jih povrne v stanje glede na sedanje razmere. Potrebno se je zavedati, da kronična napetost blokira gibanje in negativno vpliva na kvaliteto življenja. Pomembno si je  povrniti samonadzor in prevzeti odgovornost zase. Le tako lahko postanemo sami svoj original, izkoristimo svoj potencial in občutimo pravo svobodo.

Prevzeti odgovornost zase in urediti si življenje pa ni enostavno. Pomeni, da moramo zapustiti cono udobja in delovati na drugačen način. Skušnjav, ki nas pri tem zapeljujejo, pa je danes veliko. Od napredka medicine do napredne tehnologije. Vendar prelaganje odgovornosti ne medicino in tehnologijo, nam vzame svobodo, ter nas neprestano drži v šahu. Take odvisnosti si pa dolgoročno vsekakor ne želimo, saj nas prej ali slej vodi v nemoč, jezo in bes. In spet pristanemo na začetku…

 

Erik Mlinar, učitelj AEQ metode 2. stopnje, učitelj AEQ dihanja 2. stopnje

Preberite še:

Naše mišljenje je tisto, ki ustvarja naše občutke in dejanja. Ti pa definirajo naše rezultate. Stopnja SMA je odvisna od kronične zakrčenosti mišic, ki izvira iz čustvenih vzorcev in vedenjskih navad. Za znižanje SMA je potrebno usmeriti pozornost, čas in energijo v opazovanje...